logo_solinea
b9ba9b5beb93f0a8e7133b02b5c3bee6fb7ff85a

DHA z alg morskich – rewolucyjna forma DHA nie tylko dla wegan

Każdy, kto kiedykolwiek choć odrobinę interesował się tematem zdrowego odżywiania, z pewnością słyszał, jak ważne są kwasy Omega-3 w codziennej diecie. Mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu, poprawiają koncentrację, wspierają pamięć, przyspieszają regenerację, a także zapobiegają rozwojowi chorób układu sercowo-naczyniowego. Zwykle kojarzymy je z tłustymi rybami morskimi, jednak to nie jedyne ich źródło – ostatnio coraz większą sympatią dietetyków i lekarzy cieszy się kwas DHA pozyskiwany z alg morskich. Co warto o nim wiedzieć i jaką przewagę ma kwas DHA z alg nad tym konwencjonalnym? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule!

 

Spis treści:

Czym są kwasy Omega-3?

Kwasy Omega-3, obok kwasu oleinowego i kwasów Omega-6, należą do tak zwanych niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). To kwasy egzogenne, co oznacza, że nasz organizm nie potrafi wytworzyć ich samodzielnie – musimy dostarczać je sobie od zewnątrz, wraz z pożywieniem.

Wyróżniamy kilka rodzajów kwasów tłuszczowych Omega-3, które różnią się między sobą pochodzeniem i budową chemiczną. Należą do nich:

  • kwas alfa-linolenowy (ALA),
  • kwas eikozapentaenowy (EPA),
  • kwas dokozaheksaenowy (DHA).

Kwas ALA to Omega-3 pochodzenia roślinnego. Znajdziemy go w orzechach włoskich, pestkach dyni i słonecznika, nasionach chia, siemieniu lnianym, a także w oleju rzepakowym, lnianym i oliwie z oliwek. Dwa pozostałe nazywane są morskimi. Ich główne źródła to tłuste ryby morskie (łosoś, pstrąg, sardela, tuńczyk, makrela, sardynka i śledź), skorupiaki oraz algi morskie. W dalszej części tego artykułu skupimy się na ostatnim z nich – kwasie DHA.

Właściwości kwasu DHA

Obecność kwasu DHA w codziennej diecie jest niezbędna do tego, by wszystkie procesy w naszym organizmie zachodziły prawidłowo. Kwas DHA:

  • reguluję pracę układu nerwowego,
  • zapewnia prawidłowe funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego,
  • dba o właściwe działanie układu immunologicznego i chroni przed infekcjami,
  • wspomaga ukrwienie mózgu i przepływ bodźców nerwowych,
  • zmniejsza ryzyko wystąpienia depresji i stanów lękowych, a także demencji u osób starszych,
  • poprawia pamięć i koncentrację,
  • chroni przed zawałem serca i chorobą wieńcową,
  • zapobiega wahaniom nastrojów.

O odpowiednią podaż kwasu DHA powinny szczególnie zadbać przyszłe mamy, ponieważ jest on niezbędny, by układ nerwowy, tkanka kostna oraz narząd wzroku dziecka mogły rozwinąć się prawidłowo. Badania pokazują także, iż niedobór tej substancji w diecie kobiet ciężarnych znacząco zwiększa ryzyko rozwoju zaburzeń psychicznych i chorób metabolicznych u ich potomstwa.

Kwas DHA – skąd go pozyskać?

Najczęściej wymienianym źródłem kwasów DHA są tłuste ryby morskie oraz skorupiaki. Niestety, wbrew powszechnej opinii, nie wszystkie ryby są zdrowe i pożywne. Winny temu jest pogarszający się stan środowiska naturalnego, masowe przemysłowe hodowle i coraz większe zanieczyszczenie mórz i oceanów. Ryby często zanieczyszczone są metalami ciężkimi, takimi jak rtęć, ołów, kadm i miedź.

Coraz więcej osób, ze względów etycznych, ekologicznych bądź zdrowotnych, decyduje się na przejście na dietę wegańską lub wegetariańską i całkowicie rezygnuje ze spożywania ryb i owoców morza.

Najlepszą alternatywą dla osób na dietach wegańskich i wegetariańskich, tych, którzy unikają jedzenia ryb z powodu zanieczyszczeń metalami ciężkimi, a także dla tych, którzy po prostu nie lubią ich smaku, będzie kwas DHA z alg.

Kwas DHA z alg morskich

Kwas DHA z alg pozyskiwany jest z mikroalg Schizochytrium sp. To najczystsza i najbezpieczniejsza forma kwasu DHA. Wegański DHA jest znacznie lżej strawny niż jego odzwierzęcy odpowiednik, a co za tym idzie, nie powoduje nieprzyjemnego odbijania się i nie pozostawia rybiego posmaku, co często zdarza się w przypadku konwencjonalnych suplementów z Omega-3.

Osoby, którym nieobojętny jest stan środowiska naturalnego i dobrostan zwierząt, z pewnością docenią fakt, iż produkcja kwasu DHA z alg jest niskoemisyjna i nie narusza naturalnego ekosystemu, a sam produkt – w pełni wegański.

Ze względu na swoje unikatowe właściwości, kwas DHA z alg będzie również świetnym wyborem dla kobiet w ciąży i karmiących piersią, a także dla niemowląt już od pierwszego dnia życia.

Suplementy z kwasem DHA z alg morskich

Na rynku pojawia się coraz więcej suplementów z kwasem DHA z alg Schizochytrium sp. Jednym z nich jest ALGABION DHA + D, który wzbogacono również o witaminę D. To innowacyjne połączenie to doskonały sposób, by wspomóc odporność i prawidłową pracę mózgu, a także mocne kości i dobry nastrój. Można stosować go już od pierwszych dni życia!

Kwas DHA to jeden z głównych reprezentantów kwasów tłuszczowych Omega-3. Nasz organizm nie jest w stanie wytwarzać go samodzielnie, dlatego musimy zadbać o to, by nie zabrakło go w naszej codziennej diecie. Kwas DHA z alg to najbezpieczniejsza i najbardziej efektywna forma suplementowania tej drogocennej substancji, która świetnie sprawdzi się nie tylko w diecie wegan i wegetarian.

PODOBNE WPISY

Solinea

Poznaj nasze produkty

0
0
Twój Koszyk