logo_solinea
Astaksantyna sojusznikiem Twojego mózgu!

Astaksantyna sojusznikiem Twojego mózgu!

Z tego artykułu wiesz już, czym są wolne rodniki, stres oksydacyjny i antyoksydanty. Zdajesz sobie sprawę z tego, że zachowanie równowagi pomiędzy ilością antyoksydantów i wolnych rodników to bardzo trudne zadanie, możesz więc potrzebować pomocy z zewnątrz? Poznaj swojego sojusznika w bitwie o zdrowie – astaksantynę. Nim to jednak nastąpi, dowiedz się, skąd ona pochodzi.

Spis treści:

Astaksantyna – królowa karotenoidów

Karotenoid to żółty, pomarańczowy lub czerwony barwnik rozpuszczalny w tłuszczach, który daje kolor częściom roślin i niektórym żywym organizmom. Obecnie wyróżnia się ponad 1100 rodzajów karotenoidów, które dzieli się na dwie kategorie: karoteny – beztlenowe, takie, jak beta-karoten czy likopen i ksantofile – tlenowe, do których należy astaksantyna

Astaksantynę nazywa się królową karotenoidów, ponieważ ma reputację jednego z najsilniejszych antyoksydantów w naturze. Potrzebujesz konkretów? Proszę bardzo! Astaksantyna jest: 

  • 12 razy mocniejsza od witaminy E
  • 54 razy mocniejsza od beta-karotenu (roślinnej witaminy A),
  • 65 razy mocniejsza od witaminy C! 

A mówimy tutaj o gwiazdach wśród witamin, które mają udokumentowane działanie prozdrowotne. 

Astaksantyna jest królową też z tego powodu, że nigdy nie zamienia się w wolne rodniki, zawsze służąc Twojemu zdrowiu i dobrej kondycji.  

Gdzie znajdziesz astaksantynę?

Kwasy omega-3 nie są jedynym prozdrowotnym darem oceanu. Astaksantyna występuje w algach, krewetkach, homarach, pstrągach. To właśnie jej łosoś zawdzięcza swój różowo-pomarańczowy kolor. Jednak ciężko codziennie jeść owoce morze i algi! Cały czas są to dość egzotyczne dania w polskiej kuchni, a przede wszystkim mocno obciążające budżet. Naukowcy zdają sobie z tego sprawę, dlatego zaczęli pozyskiwać astaksantynę z alg. W ten sposób powstał suplement.

Jakie korzyści daje zażywanie astaksantyny?

Nauka odkryła już tyle korzyści astaksantyny, że ciężko uwierzyć, że za to wszystko odpowiada jeden antyoksydant. Jednak takie są fakty! Zacznijmy od korzyści dla mózgu. W końcu to jego funkcjonowanie odpowiada za coś, co ludzie nazywają „dobrą formą na starość”

  • Astaksantyna zmniejsza uszkodzenia mózgu spowodowane udarem mózgu 

Udar mózgu stanowi cios dla każdego, kto go przeszedł i jego rodziny. Powrót do pełnej sprawności nie zawsze jest możliwy, a nawet jeśli, to może trwać bardzo długo. Warto więc zrobić wszystko, aby zwiększyć szanse chorego na wyzdrowienie. Według badania 2010 roku astaksantyna w dużych dawkach zmniejsza szkody wyrządzone przez udar.

  • Astaksantyna pomaga wyzdrowieć po urazie głowy. 

Inaczej nazywamy go urazem wewnątrzczaszkowym. Dochodzi do niego w wyniku przemocy, upadku, wypadku komunikacyjnego lub postrzału. Często stanowi on ogromną tragedię w rodzinie, gdy dotyka dzieci lub młodzieży i powoduje niepełnosprawność. Astaksantyna przyśpiesza powrót do zdrowia po urazie głowy, zwiększając zdolności poznawcze. Co to jest? To umiejętność zapamiętywania, mówienia, orientacja przestrzenna, rozumienie i przetwarzanie informacji, czyli wszystko to, co pozwala Ci normalnie funkcjonować na co dzień.

  • Astaksantyna może chronić przed chorobą Alzheimera

Podobnie, jak przy urazie głowy, choroba Alzheimera zmniejsza zdolności poznawcze, z tym że choroba powstaje nie w wyniku urazu, a przez przewlekły proces chorobowy. Aktualnie nie istnieje złoty strzał cofający wszystkie zmiany w mózgu spowodowane chorobą Alzhmeira, jednak leki potrafią czasem zatrzymać postęp choroby. Co jednak możesz zrobić, jeśli masz genetyczne predyspozycje do choroby Alzheimera? Jak najszybciej sięgnij po astaksantynę, która zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera.  

  • Astaksantyna może leczyć chorobę Parkinsona 

To drugie po chorobie Alzheimera schorzenie, która najczęściej dotyka osoby starsze i na którą nie ma leku. Według naukowców astaksantyna działa przeciwzapalnie, antyoksydacyjnie i przy tym chroni mitochondria, co czyni z niej potencjalny lek na chorobę Parkinsona.

Astaksantyna nie zastąpi zdrowego stylu życia – diety, ćwiczeń fizycznych, kontaktów z innymi ludźmi, relaksacji, stymulacji intelektualnej i dobrego snu. Może jednak zwiększyć Twoje szanse w walce z tym, co masz w genach.  

Literatura:​
  • Biswal S. Oxidative stress and astaxanthin: The novel supernutrient carotenoid http://www.ijhas.in/article.asp?issn=2278-344X;year=2014;volume=3;issue=3;spage=147;epage=153;aulast=Biswal;type=3
  • LU YP, Liu SY, Sun H, et al. Neuroprotective effect of astaxanthin on H(2)O(2)-induced neurotoxicity in vitro and on focal cerebral ischemia in vivo, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20846510 
  • Ji X, Peng D, Zhang Y, et al. Astaxanthin improves cognitive performance in mice following mild traumatic brain injury, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28048972

PODOBNE WPISY

Solinea

Poznaj nasze produkty

0
0
Twój Koszyk